Pages

1. dec. 2011

That special thing about christmas

Billedet er taget juleaften sidste år.

I anledningen af at det jo er 1. december og at så utrolig mange mennesker er helt oppe at køre over det, vil jeg indrømme, at jeg ikke er et julemenneske. Overhovedet.
Mine venner kalder mig en julehater, og det er også fair nok, da jeg egentlig hader julen lidt. Det er ikke julen i sig selv, mere det med at der bliver pyntet op flere uger før første december, at folk går rundt i nissehuer og at man skal danse rundt om juletræet. Jeg kan godt lide traditioner, og det at spise god mad og hygge med familien er rigtig hyggeligt. Men alt omkring julen er bare så opblæst, og jeg synes ærligt talt, at det er lidt latterligt, at der skal pyntes op så lang tid før det egentlig er december. Man når at blive træt af det, inden det er begyndt. Og det der med julegaver er også bare blevet så overdrevet. Folk køber kæmpe store julegaver, og det er bare ikke nær så hyggeligt.
Jeg kan godt lide at høre julesange, hvis der kommer noget nyt. For ærligt, så bliver det også lidt tamt at høre de samme sange år efter år efter år.
Julen er hyggeligt, men alt for opblæst og overdrevet.

Hvordan har I det med julen? Er jeg den eneste, der er lidt 'julehater'?

2 kommentarer:

Mette sagde ...

Fint billede.. Personligt synes jeg julen er rigtig hyggeligt, hvis man netop husker at hygge sig og nyde den med venner, familie, julekalender og stearinlys fremfor penge penge penge, hvilket jeg efterhånden synes det går mere op i.. Det er i hvert fald en måned, hvor jeg hurtigt er broke ;)

Thea sagde ...

Jeg elsker julen! Selvfølgelig skal man huske at hygge sig med de mennesker, der er omkring én hele året - men i forhold til ikke at nyde hinandens samvær i nogle af månederne, er det vel bedre ihvertfald at gøre det i én? Jeg elsker desuden at købe julegaver, pakke dem ind, pynte op, danse om juletræet, spise god mad, høre julesange, se julekalender, være i kirke og bare nyde at være sammen med familien, mens det hele bliver mere og mere koldt og trist udenfor. ;-) Juletiden minder mig om min barndom, og jeg synes lidt, at julen er den tid på året, hvor man kan få lov til at være barn igen.

Jeg forstår godt, hvor du vil hen af, og jeg mener heller ikke, at man skal ikke gå op i gavernes størrelse. Men jeg synes alligevel bare, at der er noget specielt og hyggeligt over den her måned. :-)