Pages

11. dec. 2011

Love yourself, motherfucker

En status-opdatering på facebook fik mig til at tænke på, at man skal elske sig selv præcis som man er. Man skal huske på, at ingen er perfekte. Man bliver nødt til at leve i nuet og tage tingene som det kommer, for ellers er det forbi uden at man har udrettet noget, uden at man har skabt minder, man kan tænke tilbage på. Jeg kan slet ikke holde tanken om, at jeg ikke når at leve mit liv, som jeg gerne vil, ud. Jeg ville virkelig skamme mig og hade mig selv for ikke at have levet livet til fulde. Ikke at have nået at gøre de ting, jeg gerne ville have gjort, ikke at have fulgt mit hjerte.
En anden ting, jeg ville hade mig selv for, var at have gået rundt og gemt mig, fyldt med lav selvtillid. Hvorfor ikke elske sig selv, som man er? Man kan alligevel ikke blive en anden. Man kan prøve på det, men man kan aldrig nogensinde blive en anden. Man vil have den samme krop og det samme smukke indre hele livet igennem, så hvorfor hade det? Og hvis der er noget, man ikke kan lide, så kan man prøve at ændre det.
Hvis man ikke elsker sig selv, hvordan kan man så forlange at andre skal elske én?

Lev livet og elsk jer selv, jeres kroppe og jeres smukke indre. Alle er smukke på hver sin måde.

Ingen kommentarer: