Pages

15. sep. 2011

Valg?

VALG? RØD BLOK? HØJ SKAT? BLÅ BLOK? EFTERLØN?

Jeg er træt af valg. Af at alting skal handle om rød og blå blok.
Nu går jeg jo på gymnasiet, og mange flere går op i det med at der er valg. Der har været paneldebat på skolen, og jeg vil ikke sige, at det var kedeligt. For jeg syntes rent faktisk, at det var spændende. Det indrømmer jeg blankt. Og jo, jeg er blevet mere interreseret i politik, og jeg ville virkelig gerne være et af de mennesker, der vidste lige præcis hvem, jeg stemmer på og hvorfor. Men det gør jeg ikke, det er jeg ikke, for når det kommer til politik og hvem der står for hvad, så er jeg ret så blank. Jeg har aldrig gået op i det, for jeg har altid syntes, at det ikke rigtig havde noget med mig at gøre, at jeg ikke skulle bruge det til noget. Men nu er jeg gymnasieelev, og jeg synes ærligt talt, at det er kommet lidt for tæt på. Det er kommet bag på mig, og jeg er overrasket og lidt skræmt. Skal det hele til at handle om politik? Skal jeg nu kunne sige lige præcis hvem jeg stemmer på og hvorfor jeg gør det? Skal jeg kunne diskutere politik? Og kommer det hele til at handle om det fra nu af?
Jeg er stadig blank angående politik, men hvis jeg selv skal sige det, er jeg stolt af mig selv. For jeg har formået at få bare en lille smule forståelse for det hele. Det irriterer mig bare, at jeg ikke kan finde ud af, hvad de forskellige partier sådan nogenlunde står for. Er det høj eller lav skat? Går de ind for efterløn? Jeg kan ikke finde hoved og hale i det hele, og det forvirrer mig sindssygt meget.
Er jeg den eneste, der har det sådan, eller er jeg bare et meget blankt menneske, når det kommer til politik?

Som en af mine venner skrev så fint på facebook: Fuck valget, jeg vil hellere se Desperate Housewives!

Ingen kommentarer: