Pages

20. sep. 2011

I see the light



























Jeg var til begravelse i dag, en begivenhed som jeg egentlig synes er ret smuk. Det der med at man samles for at mindes ens kære, synger for dem og tænker tilbage på gode og mindre gode øjeblikke. Da jeg sad dér i kirken og kiggede på kisten, tænkte jeg over døden. Hvordan mon det er? Bliver det som at ligge og tænke i mørke, eller ser man ned på den verden, man forlod? Kommer man et nyt sted hen? På en eller anden underlig måde fascinerer døden mig lidt, for der er noget mærkværdigt over, at man aldrig kommer til at vide, hvordan det er. Med mindre at man rent faktisk har et liv efter døden. Og jeg ved ikke helt hvad, der gør det, men det tror jeg ikke på. Døden er noget underligt noget, for jeg kan ikke helt forholde mig til det. At folk bare forsvinder, og lader os andre være tilbage med savn og tårer.
Jeg har kun været til begravelse én gang før, og det kom bag på mig, hvor meget det rent faktisk rørte mig. Tårerne løb ned ad mine kinder og efterlod spor efter min mascara, og jeg kunne slet ikke stoppe den strøm af følelser, der løb igennem mig. En strøm af følelser, jeg ikke rigtig kan beskrive. For det var ikke savn, og jeg var ked af det, men ikke som når nogle sårer mig. Jeg var ikke skuffet eller vred, og jeg følte mig ikke forladt. Det var bare sådan sørgeligt. At præsten sagde smukke ting imens jeg sad og kiggede på kisten og alle de flotte blomster omgivet af en lidt trykket stemning. Det er ikke til at beskrive, det er noget helt specielt.
Jeg græd meget den dag, og det var ikke engang en, der er i min rigtige familie. Det var en, der altid havde været i mit liv, måske ikke så meget, men han var der bare. Og det havde han altid været. Jeg kan slet ikke forestille mig, hvordan det ville føles og hvor meget, jeg ville græde, hvis det var en tæt på.
Mit hjerte ville bløde og efterlade en kæmpe plet inden i mig. Jeg får tårer i øjnene og en klump i halsen bare af at tænke på det.

2 kommentarer:

CLARA sagde ...

Rigtig fint skrevet!

/nieren-clara.blogspot.com

Amanda sagde ...

Kvaliteten blev meget dårligere da den kom på Blogger, jeg ved ikke hvorfor :/<3