Pages

24. jul. 2011

NYC day 4

Så er vi ankommet til Florida, mere præcist på Encantada Resort i byen Kissimmee, som ligger en 20 minutters kørsel fra Orlando. Her er virkelig lækkert, og vi var alle sammen helt oppe at køre, da vi så huset. Det er sådan lidt luksuriøst, håndklæderne er foldet pænt, der var dækket fint bord, da vi kom, og så skal man have en kode og køre ind ad en port, for at komme ind i området. Fint skal det være. Vi har en lille swimmingpool selv, men den er ikke særlig dyb. Der er en større (læs: meget større) pool et eller andet sted her i området.
Her de første par dage, skal vi slappe af og finde os til rette inden den står på Disney World, Universal Studios, Kennedy Space Center, shopping og andre oplevelser.
Det skal jeg nok fortælle meget mere om, her er NYC day 4.

Vi startede dagen ud med morgenmad på Starbucks. Det er ikke 'rigtig' morgenmad, og der er ikke det helt store udvalg, men det er jo også en kaffebar. Jeg fik en Orange Mango smoothie og en crosaint. Smoothien var god, men jeg synes den smagte lidt for meget af banan. 

Så besøgte vi Rockerfeller Center, som også er en af de høje bygninger i New York. Okay, en af de højeste, så. For (næsten) alle bygninger i New York er høje.

Der var et fantastisk view ud over New York, lidt alá det fra Empire State Building. Det sjove var her, at man var tættere på Central Park, og at man kunne se hen på Empire State Building. På billedet ovenover, kan man se Central Park i al sin pragt. Man kan også godt få lidt af fornemmelsen af, hvor stor den er.

View fra Rockerfeller. Bygningen til venstre med det skrå tag kaldes læbestiften, da den (åbentbart) ligner en læbestift.

Empire State Building fra Rockerfeller Center. Læg mærke til, hvor høj den er i forhold til bygningerne omkring den.

I gangene under Rockerfeller ligger butikker og restauranter, og der fandt jeg en Ben & Jerry's iscafé. Deter faktisk den eneste, jeg har set i New York, og det kom ret meget bag på mig, da jeg troede, de ville ligge over det hele.

Lige ved siden af Rockerfeller Center, i en af bygningerne som rent faktisk hører til Rockerfeller, ligger en Lego-butik. Vi gik ind og kiggede, og det var lidt fedt at være dansker dér midt i alle klodserne.  
Derefter gik vi i Trump Building, den på 5th Avenue, hvor der ligger en Nike Town. En Nike-butik i 4 etager spækket med alt fra bolde til sko til tøj. Alt hvad der findes af Nike, kan fås der.

Vi gik videre ned ad 5th Avenue, hvor vi tog et hurtigt kig indenfor i den enorme kirke Sct. Patricks Cathedral. Jeg tror nok, den kan rumme omkring 1600 mennesker. Den er rigtig flot både indvendig og udvendig, og jeg kan klart anbefale lige at kigge indenfor. Vi var der ikke mere end 3 minutter, men bare det lige at se den var en oplevelse.

Vi gik op til Bloomingdale's, som er et af New Yorks shoppingcentre. Hvis man da kan kalde det det. Bloomingdale's er et sted, hvor rigtig mange designere og tøjmærker er repræsenteret. Dyre som billige. De har hver sin 'bod', hvor de så sælger ud af deres varer. Fælles er dog, at man får en brown bag, en brun papirspose med enten little brown bag, medium brown bag eller big brown bag trykt på alt efter størrelsen. En anden lidt spøjs ting er, at det er delt op i afdelinger. Så der er en smykke-afdeling, en sko-afdeling og en undertøjs-afdeling. (And a whole lot more). Og hver designer eller hvert mærke har så deres 'bod' i hver afdeling. Det var ikke noget wow, (der er Macy's meget bedre, men den får i en anden dag), men det skal alligevel opleves. Og så skal man næsten have en brown bag med hjem.

Prøverummet i Bloomingdale's. Der er ikke sparet på pladsen, man kan godt mærke, at det er Amerika.

Da vi gik hjem, gik vi forbi Times Square for lige at få det om aftenen. Det er ikke helt mørkt her, men det er stadig meget vildere end ved højlys dag. Times Square skal opleves både night and day. Det er et must-see.

Den aften fik jeg min første Starbucks-kaffe. Det var en Vanilla Latte, og der stod mit navn på. Det var stort, i hvert fald for mig. Jeg drikker normalt ikke kaffe, men jeg havde bestemt mig for at jeg skulle have en kop kaffe fra Starbucks i New York. Og det fik jeg. Det smagte godt, men jeg kunne ikke drikke den hele, også selvom den måske ikke smagte sådan helt vildt af kaffe. Men den smagte alligevel af kaffe, og når man så ikke er vant til at drikke det. Tja, så kan det godt blive lidt vammelt til sidst. Men det var stort, en af de små ting som betyder så utrolig meget.

1 kommentar:

Clara sagde ...

Skønne billeder! Og en smuk Camilla <3

Glæd dig til Kennedy Space center, synes selv det var enormt interessant!

(Okay, vi så så også en rumraket blive fyret op)

Men det er virkelig et skønt sted! :-) <3<3