Pages

21. jul. 2011

NYC day 3

Vi startede dagen med morgenmad på McDonald's. Jeg fik kun en smoothie, da jeg nægtede at spise det til morgenmad. Også selvom der var pandekager. Men de andre var nu heller ikke så vilde med det.

Derefter tog vi subway'en til The Financial District, den sydlige spids af Manhatten. Det man også kender som der, hvor New York Skyline er. 

Der så vi Ground Zero. Eller så og så, det er måske så meget sagt. For det er egentlig bare et hul i jorden, og som biledet viser er der spærret af, så man ikke så godt kan kigge ind.

De er begyndt at bygge det ene af de to nye World Trade Center-tårne. Det ligger uden for Ground Zero, og Ground Zero skal så bruges til at lave en slags mindepark med to store firkantede 'pools', der hvor de originale tårne stod. Ikke til at bade i, men som pynt. Jeg tror det bliver flot, det er en god idé.


Efter at have stået ved Ground Zero gik vi i 9/11 Memorial Preview Site, som er et lille museum, hvor man kan læse om 9/11. Det var meget fint at se, meget fedt at læse om det. Det er interessant.

Så gik vi igennem World Financial Center.

Og vi gik en tur langs vandet hele vejen rundt om spidsen på Manhatten. Herfra kunne man se Frihedsgudinden.

Vi gik forbi Battery Park, som ligger på spidsen, og derefter gik vi op ad Broadway.

Hvor vi gik ned ad Wall Street, som er kendt fra mange film.

Senere var Fra, Mads og jeg på helicoptertur over Manhatten. Det kan klart anbefales! Det var rigtig fedt at se det hele oppefra. Selvom det var dyrt, var det klart en fed oplevelse. 





























Lige nu befinder jeg mig i staten Maryland, omkring en halv times kørsel fra byen Washington D.C., som er USA's hovedstad. I morgen kører vi videre sydpå.
Nyder I ferien? Og er det for meget USA/New York?

1 kommentar:

Emma sagde ...

Jeg synes, dine New York/USA-indlæg er vildt fede! Det er spændende at læse om :)

Emma