Pages

20. jul. 2011

NYC day 2

Så er vi ankommet til Washington D.C., og der er gratis internet på hotellet. Det er sent, men I får lige dag 2. Og så må jeg se, om jeg kan nå at lave et par indlæg mere til jer.

Vi startede dagen med at gå i Empire State Building. Der var et kanon fedt view, og der var ikke så mange mennesker, fordi det ikke var så sent på dagen. Empire er en af de ting, man skal se, når man er i NYC. Man føler sig virkelig heldig, fuld af liv, når man står på toppen og kigger ud over byen. Vejret var rigtig klart, så man kunne se helt vildt langt. Jeg kan ikke sige andet end... WOW!

View fra Empire State Building. Bygningen med spidsen i midten er Chrysler Building.

View ud over Hudson River.

Mig ''foran'' New York Skyline. Dog fra den forkerte side, hvis det skal være helt rigtigt.

View ud over byen. Den trekantede bygning i midten er Iron Flat Building. Det eneste interessante ved den, er at den er trekantet.

Vi købte Cola og pomfritter ved en af de mange små boder på gadehjørnerne og satte os i Bryant Park og spiste.

Derefter tog vi på New York Public Library.

Det var lidt vildt at gå på den samme trappe som Carrie i Sex and The City The Movie. Men også bare at se biblioteket, det er rigtig flot med udskæringer i træet og gamle stole. Vi gik dog ikke længere end op ad trappen og ind i læsesalen. Der var gratis
wi-fi :D

Så gik vi forbi Central Station. Vi var der ikke særlig længe, men det var alligevel en fed oplevelse. Der var kanon mange mennesker, og så er den faktisk rigtig flot. Og så er rummet på billedet ovenover kendt fra mange film, bla. Step Up 3D, hvor de aller sidste scener foregår der. Sjovt.

Så gik vi op ad Fifth Avenue, forbi alle de dyre butikker, hele vejen op til Central Park, hvor Apple Store ligger. Der købte jeg mig en iPhone. Den er omkring 1000kr billigere herhenne, og så er det lidt fedt at kunne sige, at den er købt på Fifth Avenue i New York :P

Derfefter gik vi i Central Park. Det var rigtig varmt, så det var egentlig ikke så sjovt, men det var alligevel vildt at se den kæmpe store park.

Nogle drenge underholdte med et show ved det store springvand. De dansede og lavede tricks, men det var fedt, fordi det var sjovt. De havde lavet det komisk, så man grinte af det. Det var rigtig fedt.

Vi mødte en gammel dansker, da vi vandrede rundt i stilheden under træernes blade. Det var en ting, jeg lagde mærke til. Man kunne ikke høre byens larm. 

Vi endte op ved den store "sø", der ligger i den østlige side af parken. Mads lejede en lille båd, som han så kunne styre ligesom en racerbil. Det var rigtig hyggeligt, men jeg kan anbefale at gå i Central Park når det ikke er helt vildt varmt. Det er ikke sjovt at vandre rundt i 35 graders varme.

2 kommentarer:

Johanne sagde ...

Virkelig fine billeder, og hvor er jeg misundelig! Ser så lækkert ud! :-)
Jeg er dog i Barcelona, og det er satme også lækkert! :-D

//Johannne - www.goldenfashiondreams.blogspot.com

Amanda sagde ...

Det er så sjovt at du har været igennem de samme ting som jeg har, kort efter jeg selv har været der. Du har taget billeder af steder jeg lige har været, og som jeg ikke har fået billeder af. Det er så fedt at se ud fra en anden danskers synsvinkel :D<3
---
Tusind tak. Når man sidder i en åben bil med løst hår... Ja, håret står ud til alle sider når man når frem ;)<3