Pages

19. jun. 2011

Spænding (ikke så filosofisk, som jeg gerne ville have haft det)

Glæd jer, i morgen er jeg igen jeres. I morgen slipper den sidste eksamen grebet om mig, i morgen sætter den mig fri. Jeg har været taget som fange af prøver, noter og skyldfølelsen over ikke at have læst så meget, jeg burde, de sidste par uger. Det er snart slut, det er snart overstået og jeg kan kaste mig ind i sommerferiens varme favn. Jeg kan sige farvel til nervøsitet, eksamener, tidsmangel og pensa og goddag til frihed, spænding, alverdens tid og at jeg kan gøre præcis hvad, der passer mig, hvornår det passer mig. Det bliver (undskyld mit udtryk) så fucking fantastisk, og jeg kan næsten ikke vente. Jeg kan næsten ikke vente med at gå ud af prøvelokalet med et smil på læben med tanken om, at jeg har sommerferie. At et nyt kapitel i mit liv nu starter. For godt nok skal jeg 26 dage til USA, New York, Florida (indsæt megaglad, dansende smiley med et overgearet ansigtsudtryk), og godt nok skal jeg starte et nyt sted med nye mennesker og nye rutiner efter ferien, men det er ikke det hele. For min mor og jeg pakker 11 år ned i papkasser og flytter i hus. Godt nok er det småt, sådan ca. 20 kvadratmeter mindre end vores lejlighed, og godt nok er det kun 2 min fra der, hvor vi bor nu. Men der er en have og der er en førstesal. Jeg har altid drømt om at bo i et hus med førstesal. Og så har huset charme, det er så fint.
Så min krop er fyldt til renden med spænding. Er det så svært at forstå? Det bliver svært at vinke farvel til det gamle liv, men det bliver fedt at tage imod det nye.





























Vores vanvittighed, vores skørhed, det er simpelthen det bedste. Vi kan være seriøse, men vores forhold er så fedt, fordi vi kan grine af tingene. Der er intet der er akavet, intet vi ikke kan snakke om. Fuck hvor jeg kommer til at savne ham, det bliver så hårdt at være væk fra ham så lang tid. Jeg er sikker på, at jeg kommer til at græde, når vi skal sige farvel. Men jeg tror faktisk også (okay, det lyder måske langt ude), at det er godt for os, godt for vores forhold. Vi er altid sammen, og jeg elsker det, men jeg tror det bliver godt at være væk fra hinanden. Og det bedste af det hele er, at det bliver så ubeskriveligt godt at se ham igen, når jeg kommer hjem.

Mit liv er bogstaveligt talt lutter lagkage lige nu. Jeg har fødselsdag på onsdag. Ikke fordi jeg ikke glæder mig bare lidt, for det gør jeg, men jeg er ikke helt vildt oppe at køre over det. Jeg bliver 16, jeg må købe alkohol. Men det er lidt ligesom med jul. Det er meget hyggeligt, og det er altid fedt at få gaver, men jeg hader fødselsdagssange, lagkager og balloner. Don't know why. Sådan er jeg bare.

2 kommentarer:

Karina sagde ...

Rigtig pænt og godt skrevet, og hvor må du have det skønt lige nu! Rejser, flytter, ferie, kæreste osv. Du er en skøn pige :)

Clara sagde ...

Camilla, du har altid evnen til at få mig til at smile!
Jeg er så glad på dine vegne!
Jeg misunder din ferie. Jeg kan godt sige dig, at Florida er fantastisk - Mit livs ferie!
Hvornår tager du afsted?

Lyder rigtig spændende! Glæd dig til hus og have, der findes intet bedre, end EGEN have! (-:
- Og det at skulle starte et værelse forfra, gid det var mig! <3

Og du ved vist godt, hvad jeg vil sige i fht. Magnus! (-: <3