Pages

30. jun. 2011

Positivitet. En peptalk til mig selv

Camilla, nu er det nok. Nok med al den negativitet her på bloggen.
Jeg kan ikke sove. Tankerne væltede rundt i mit hoved. Det gik op for mig, at alle mine indlæg har haft et lidt negativt skær på det sidste. Det er fordi, jeg savner Magnus. Og det synes jeg egentlig også, at jeg har lov til. Man har lov at savne. Men jeg skal også passe på, at det ikke bliver for meget, at savnet overtager mit liv.
Derfor vil jeg lave en aftale med mig selv. En regel: Ikke flere negativt ladede indlæg. Ingen indlæg om savn, ting jeg ikke forstår og irriterende mennesker. Kun glade indlæg. Positive indlæg.
Og ved I hvad, mennesker? I skal sørge for, jeg overholde det. At jeg overholder min regel.
Fra nu af vil jeg smile og le og tænke på Magnus. Men ikke alt det med, at jeg savner ham åh så meget. Jeg må gerne savne ham, ja. Men jeg vil tænke på, at han snart kommer hjem igen. Og hvor godt det bliver. Jeg vil fokusere på det positive i det, at det styrker vores forhold. Jeg vil ikke lade det blive en hindring, så jeg ikke kan nyde min ferie. Jeg vil ikke lade det få mig ned med nakken.

Er jeg helt skør? Positivitet er en god ting, ikke?
Eller er jeg helt væk? Nej, det er jeg ikke. Det er godt det her. Er det ikke?
Glæd jer til en negativ-fri-zone. Bare et par dage.
Så bliver alting normalt igen, det lover jeg.
Det er okay, ikke? At give sig selv forbud, at lave regler for sig selv?

Ingen kommentarer: