Pages

16. maj 2011

Billedspam og et væld af tanker

































Jeg er så træt for tiden, men de sidste dage har jeg også bare kørt derudaf i femte gear, wrooooom! Min mors fødselsdag, alle forberedelserne og alle gæsterne, har været ubeskriveligt fedt, men det har også tæret voldsomt på mig. Jeg elsker at være blandt mennesker, jeg er meget social. Men jeg er samtidig også en person, der har brug for at være alene. Jeg har brug for at være alene med mine tanker, jeg har brug for at slappe af. Ikke at jeg ikke kan slappe af med Magnus og i selskab med mine veninder, for det kan jeg, det er bare slet ikke på samme måde. Og fordi jeg har brug for den tid for mig selv, så synes jeg sommetider det er svært at fordele min tid ordentligt. Jeg skal have tid sammen med Magnus, mine veninder og mig selv, og min familie for den sags skyld.
Lige i øjeblikket synes jeg det er lidt svært, fordi jeg er så træt oveni. Døgnet har slet ikke timer nok, og jeg kan slet ikke overskue noget. Jeg kan ikke overskue alle de planer jeg har i løbet af ugen. At jeg skal sove hos Jose i morgen, at jeg skal gøre rent onsdag, at jeg bliver hentet af min farmor og farfar torsdag og skal være deroppe et par dage, at jeg ikke skal sove i min egen seng, at jeg skal til konfirmation hos min fætter fredag, at jeg skal være sammen med Magnus lørdag og at jeg skal til endnu en konfirmation søndag. 
Jeg blev nødt til at aflyse min aftale med Magnus torsdag, fordi jeg skal op til de gamle. Han blev så såret, for han havde glædet sig, og jeg ved det godt. Jeg ved det er så unfair overfor ham, men jeg føler ikke, jeg havde noget valg. Jeg føler ikke, jeg har noget valg for tiden. Tiden flyver af sted og jeg vælter rundt, snubler og prøver at følge med. Men jeg har ikke en chance, for jeg er forpustet, udmattet.
Hvad tænker Magnus ikke? Jeg bliver ved med at aflyse vores aftaler fordi jeg er træt eller fordi jeg skal noget andet. Det er alt andet end fair overfor ham, og jeg ved det godt. Jeg føler mig virkelig uforskammet og egoistisk. Men samtidig føler jeg også, at jeg bliver nødt til at lytte til mine egne behov.
Det, jeg har allermest lyst til lige nu, er at rejse lang væk til et sted med lange hvide sandstrande. Et sted hvor man kan gå rundt i shorts og toppe i stedet for lange bukser og uldtrøjer. Et sted hvor det ikke regner, men hvor solen smiler fra sin plads på himlen. Et sted, hvor ingen kender mig. Det er så fristende bare at gemme sig væk fra alting et par uger, få sovet ud og få styr på alle mine tanker. 

Jeg er så forvirret.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Øv, kender godt det der med, at tingene ligesom ikke "passer" sammen/går op. Det er bare en periode :)

Jeg har tænkt på noget, som jeg håber det er okay, jeg spørger om. Er dig og Magnus kærester, eller "bare" gode venner? :)

Millarikke. sagde ...

Anonym, tusind tak for din kommentar. Jeg håber virkelig også, at det bare er en periode, for det er hverken sjovt for mig eller for menneskerne omkring mig.
Magnus har været min kæreste gennem snart 9 måneder :)