Pages

14. apr. 2011

Ærligt talt

Yes, i'm back eller hvad man nu kan sige.
Jeg undskylder meget for at have prioteret mange ting før bloggen på det seneste, men jeg synes, det har været lidt stressende her på det sidste. Især i skolen, hvor alt handler om pensa, dispositioner, repetition og eksamen. I morgen får vi af vide, hvad vi skal op i, og jeg kan næsten ikke vente. Jeg håber virkelig meget på, at det bliver enten skriftlig tysk eller skriftlig engelsk. Historie og samfundsfag er også okay fine, men der skal man bare have styr på så meget, forberede sig så meget, og jeg kan bare slet ikke overskue det!
Det eneste, der for alt i verden ikke må trækkes, er mundtlig tysk. Så dør vi, en efter en. Selvom jeg får 10/10 normalt i tysk, og jeg altid får af vide, at jeg er god til tysk, så er det bare ikke sådan jeg har det.
Okay, jeg ved godt, at der er rigtig mange, som har det hundrede gange sværere end mig.
Det er bare det, at jeg virkelig ikke føler mig så "god" som folk siger, jeg er. Jeg føler ikke, at jeg kan leve op til deres beskrivelse af, hvor "god" jeg er. Min værste frygt omkring eksamen er, at jeg bryder sammen under den mundtlige tysk-eksamen. Jeg frygter virkelig, at jeg kentrer min båd, får sat ild til den og at den så derefter sejler ind i klipperne. Jeg frygter, at det går gruelig galt, så galt at jeg fryser fast og ikke kan få et ord ud over læberne. For hvis jeg gør det, så vil jeg være så ked af det, så skuffet over mig selv og så tudefærdig. 
Jeg er en af de personer, der har rigtige høje forventninger til sig selv, og det er selvfølgelig noget, jeg skal arbejde på, det ved jeg. Men det er sgu svært at sige til sig selv, at det er godt nok, når man inderst inde kan mærke skuffelsen brede sig i kroppen. 
Ærligt talt, så er jeg lige ved at tude nu. I skal vide, at dette var noget meget personligt, og at det er en stor del af mig. Det er en side af mig, som meget sjældent bliver åbnet for andre end mig selv.

2 kommentarer:

Vanilla sagde ...

Uha, jeg håber virkelig ikke for dig, at du kommer op i mundtlig tysk.

Du lyder som en af de personer, der har det bedst med skriftlige eksamener, hvor man bare skal sidde stille for sig selv. :)
Jeg har det selv omvendt. Jeg kan rigtig godt lide det mundtlige - jeg kan også godt lide at fremlægge - og jeg har siden jeg var bitte lille altid snakket rigtig meget. Jeg ELSKER at ytre mig. :D

Good luck! <3

Rikke sagde ...

Aww ): Jeg har det så meget omvendt. Jeg vil rigtig gerne op i mundtlig tysk! Ikke skriftlig engelsk, fordi .. så dør jeg ):

Men held og lykke! :D