Pages

5. apr. 2011

Nothing special

Dagen i dag har været ret blandet. Jeg har egentlig ikke været nede eller i dårligt humør, men jeg har været træt, og jeg ved, at vejret helt sikker har haft noget at gøre med det.

Mit humør er også altid meget letpåvirkeligt. Jeg bliver nemt irriteret over ting, som man ikke plejer at blive irriteret af. Jeg er blevet meget bedre til at styre mit humør, så jeg ikke lader det gå ud over alle. Mine venner ved dog godt, at når jeg reagerer på bestemte måder, så er det bare med at lade mig være i fred, for ellers så går det bare galt.
Det er let for mig at sige, at jeg ikke er ret så freaket, for jeg lyder virkelig freaket, men alle har vel gode og dårlige sider, og mit humør er klart en af mine mindre gode sider.
Jeg er tit også i et humør, hvor jeg ikke har lyst til at være sammen med nogen. Et humør hvor jeg allermest har lyst til at grave mig langt ned under dynen og bare alene og mærke stilheden omkring mig. Alle har det sikkert sådan en gang i mellem, men jeg tror jeg har en tendens til at være i sådan et humør lidt for tit.
Noget, jeg så er rigtig glad for, er min evne til at sige fra. Min holdning er, at ærlighed er det vigtigste i et forhold. Om det så er et venskab eller et forhold med en kæreste, ja, så skal man sg* være ærlige overfor hinanden. Det synes jeg, man skylder personen. Derfor er jeg altid ærlig omkring det. Jeg kan sagtens sige til mine veninder, eller for den skyld min kæreste, at jeg ikke har lyst til at være sammen med dem. Jeg siger det selvfølgelig på en pæn måde, og de ved også, at jeg ikke mener det på en ond måde.
Og jeg tror faktisk, at de sætter pris på det. Jeg sætter pris på det. Jeg sætter virkelig stor pris på, at jeg kan sige sådan nogle ting til dem.

Selvfølgelig har jeg også en masse andre slags humør, og jeg er da for det meste glad og smilende. Jeg tror bare, at jeg tager nogen ting meget tungt. Tungere end jeg burde. Andre ting tager jeg meget let på, og folk bliver overraskede over, hvor lidt det egentlig 'rager' mig.
Dette er noget, jeg egentlig synes er ret personligt, men det var rart at få ud. Jeg tror hverken, at det gør mig til et bedre eller dårligere menneske, at jeg er sådan som person - det er bare med til at gøre mig menneskelig, det er med til at bestemme, hvem jeg er, og derfor er det også noget der fylder meget.



Today have been a very mixed day. I have been tired. The weather was grey and boring, so that probably effects it. Have you had a nice day?

2 kommentarer:

Nadja sagde ...

Wow! Det med humøret og det med at blive let påvirket af noget og slet ikke påvirket af noget andet, ramte mig virkelig! Jeg har det på helt samme måde! Jeg er for det meste en méget glad person, men bare dét, at vejret er dårligt, gør mig bare i dårligere humør.

Ja, jeg er mærkelig.

Vanilla sagde ...

Det der med, at folk godt ved, at de skal lade dig være ellers går det galt, lyder lidt mærkeligt i mine ører. Nu kender jeg dig jo ikke, så aner ikke, hvordan du vil reagere på min holdning og lidt halv-negativ kritik. :) Jeg håber det er ok.

Men har du nogensinde tænkt på at være mere tolerant? Hvis folk siger noget til dig eller gør noget, vil de dig som regel kun det bedste. Det er helt ok, at du så siger nej til dem, når de gør/siger noget, og jeg kan også godt se, at det er rart, at de bare lader dig være, men det lyder lidt som om, at de har lidt for meget respekt for - som om de næsten er bange for dig. Er det virkelig det du ønsker?

Ja undskyld. Jeg ved godt, at det her godt kan lyde lidt som noget åndssvagt psykologisk pis, men måske (måske ikke) kan det hjælpe dig og/eller dine veninder. :) Jeg håber, du tager godt imod det. <3