Pages

17. apr. 2011

Buried

Har I nogensinde set filmen Buried med Ryan Reynolds?


"170.000 SQ MILES OF DESERT. 
"90 MINUTES OF OXYGEN. 
"NO WAY OUT."


Hele filmen foregår nede i en trækiste tre meter under jorden, hvor Paul Conroy er blevet levende begravet af terrorister. Det eneste han har med i kisten er en lighter og en mobiltelefon, der er ved at løbe tør for strøm. Der er dårlig dækning og han prøver desperat at ringe til nogen, der kan hjælpe ham.

Det er en helt vildt nervepirrende thriller, og jeg forstår slet ikke, hvordan halvanden time kan gå så hurtigt. Hele filmen igennem sad jeg grebet og fulgte med, og et par gange greb jeg mig selv i at holde vejret. Jeg ved ikke, om den er uhyggelig, jeg ville nok nærmere bruge ordet creepy. Det er ikke sådan, at man hopper i sædet af skræk. Man får gåsehud op ad armene i stedet.
Da rulleteksterne begyndte, sad jeg tilbage med rystende hænder, bankende hjerte og en følelse, jeg ikke kan sætte ord på. Filmen rystede mig faktisk. Den ender på en ret tragisk måde og det er så forfærdeligt godt lavet.
Det er en rigtig, rigtig god film, og jeg er glad for, at jeg endelig har fået set den.
Men den var bestemt ikke som jeg regnede med. Men det er en god ting, det giver en god effekt at den ikke slutter som der lidt lægges op til.

Jeg kan kun sige tre ting: Forførende, fandens spændende og fantastisk lavet. (Og så er Ryan Reynolds lækker. Også selvom han er blodig, håbefuld og desperat.) Se den omgående!




Have you guys ever seen 'Buried' with Ryan Reynolds? 

"170.000 SQ MILES OF DESERT. 90 MINUTES OF OXYGEN. NO WAY OUT."

The whole movie is inside a coffin three meter under ground, where Paul Conroy is buried... alive. He only got a lighter and a cell-phone who is about to run out of power. The signal is bad and he is desperately trying to call someone, who can help him.
It's an amazing thriller. You've got to see it. And Ryan Reynolds is still a snack, even if he is covered in blod, hopeful and desperate.

3 kommentarer:

Frk. Emma sagde ...

Jeg så den, da den gik i biografen. Den er bare så god! Det er fantastisk, hvordan de kan lave hele filmen nede i kisten, men det kan de! :D

Friller sagde ...

Halløjsa.
Rigtigt fin blog.
Kig gerne forb min, og deltag i min give away.
frillersworld.blogspot.com

Nesta sagde ...

Argghh ! Jeg bliver utilpas bare af at kigge på coveret !! :D

Nesta,
http://neonstars.blogspot.com/
_