Pages

27. jan. 2011

Intromøde

I aften skal jeg til intromøde på Slotshaven. I mit tilfælde kommer jeg for at høre noget om HTX, da jeg har en idé om, at jeg skal gå der de næste tre år af mit liv. Selvfølgelig kan jeg ændre mening, men jeg synes det er et ret fedt sted, og så ligger det tæt på. 4 minutter på cykel eller der omkring.
Jeg er ikke bange for at indrømme, at jeg har overvejet at tage andre steder hen. Man bliver nemlig lidt 'misundelig', når folk fortæller om hvor i så fedt et uddannelsessted var. Det er selvfølgelig godt at høre, at de synes at det var mega-fedt, og at de rigtig gerne vil gå der. Men det efterlader bare en stemme i mit hoved, der siger, hvad så med mig? Ikke fordi, at jeg er totalt lost, for jeg ved godt, hvor jeg skal gå henne. Men jeg får bare ikke det der sus i maven af at snakke om det. Jeg får nærmere et sus i maven, når jeg tænker på, at jeg skal starte et andet sted, møde nogle nye mennesker og begynde på et helt nyt kapitel af mit liv. Det bliver fedt, det er jeg ikke i tvivl om. Og jeg glæder mig pokkers meget.
Men samtidig bliver jeg lidt angst og en smule trist af at tænke på alt det, som bliver anderledes. Alt det, jeg skal vinke farvel til og som aldrig bliver det samme igen. Det har været et rigtig fedt år her i niende klasse, jeg har fundet ud af, hvem jeg er, hvad jeg vil, min plads i verden. Nu skal jeg på en måde starte forfra. Men jeg har på fornemmelsen, at det bliver godt for mig at komme et andet sted hen og møde nogle andre mennesker end dem, jeg er omgivet af til hverdag. Der vil komme til at gå nogle, jeg kender i forvejen, men det er også meget rart, at have nogle at støtte sig til, når det hele er nyt.
Det bliver spændende i aften.


Hvad skal I efter niende?

Ingen kommentarer: