Pages

23. dec. 2010

Jule-hygge-pakke-spille-joggingbukse-dag

Så er det blevet d. 23. december, og jeg fatter det egentlig ikke. Det er virkelig gået stærkt, og jeg har faktisk nydt december, også selvom jeg ikke er juleelsker på et særlig højt plan. Jeg synes, det er hyggeligt at være sammen med familien, men jeg synes stadig, det er så opreklameret. Det er den klassiske 'nøj-hvor-er-tiden-dog-bare-gået-hurtigt', men jeg mener det helt seriøst. Tiden er fløjet af sted, og jeg synes slet ikke, jeg har lavet noget i december. I hvert fald ikke andet end useriøse ting.
Men jeg har lavet seriøse ting (og her kommer så en masse ting, som måske med eftertanke stadig er useriøse ting, men nu skriver jeg det alligevel): Vi har haft mange gæster og vi har været gæster, jeg har været til terminsprøver og fået mine standpunktskarakterer, jeg har købt julegaver og holdt fake jul med min far, jeg har haft mange skønne timer sammen med mine veninder og kæreste, jeg er blevet bedre til at stå på skøjter, jeg har været mere spontan end jeg plejer (synes jeg selv) og så har jeg fundet ud af, at jeg faktisk ikke synes, at forhold og dét, at være kærester er så anspændt og ikke-mig, som jeg troede. Nu har jeg været kæreste med Magnus i snart fire måneder, og jeg har bare haft det så godt! Jeg har bare nydt livet og haft det skønt, og er det ikke også det, livet handler om?


I dag skal jeg bare hygge med min mor. Jeg har allerede indrettet mig i mine joggingbukser, og om lidt tror jeg, vi går i gang med at samle puslespil imes vi skråler med på musikken, som stryger ud af højtalerne. Vi skal også have pakket til i morgen, hvor vi drager til Jylland, for at holde jul med familien. Det bliver hyggeligt, og jeg glæder mig rigtig meget. Det er noget, jeg har glædet mig til i lang tid, for vi ser dem ikke så tit, og følelsen af skuffelse hang alligevel lidt over mit hoved, da min mor sagde, at det kunne være, vi ikke tog til Jylland pga. vejret. Men nu skal vi derover i snestormen og jeg ved, det bliver skønt!

Hvor skal I holde jul henne?

Ingen kommentarer: