Pages

16. dec. 2010

En fantastisk film, kulde og planer

Jeg sidder nu og ser det sidste af Inception. Det er en af de bedste film, jeg nogensinde har set. Hele universet, der er bygget op, hele ideen med at man springer mellem drømme og virkelighed er så helt igennem utroligt lavet. Tænk at have hjernen til at finde på det hele, det er fantastisk. Tænk at have fantasien til at skabe drømme universet, hvor de leger med fysikkens love, når de klapper byen sammen som en eller anden rugbrødsmad. Jeg fatter det ikke. At man kan komme på det, at man får ideerne til sådan noget. Det er fantastisk.
Men jeg kan stadig ikke efter at have set den anden gang finde ud af, om det er virkelighed eller en drøm til sidst. På den ene side tror jeg stadig, at det er en drøm, fordi at snurretoppen snurrer til sidst, og at børnene ikke er blevet ældre i den lange til, han ikke har set dem. Men på den anden side så er flyet og lufthavnen jo ikke med i drømmen...  Hvis I har set den, vil I så ikke være søde at fortælle mig, hvordan i ser slutningen?

I dag har været en stille og rolig dag, vi har ikke rigtig lavet noget ordentligt i skolen. Undtagen i dansk hvor der blev trukket lov om hvilken gruppe, der skulle fremlægge. And guess what? Det var selvfølgelig min gruppe, der skulle fremlægge om bogen. Men det var nu ikke så slemt, og det gik godt! Nå, men jeg gider ikke at ævle mere om skole, timer, lærere og lektier. For jeg har juleferie i morgen og det bliver alt for skønt! 
Efter skole (ja okay, NU er jeg færdig med at skrive det!) tager mig og Katrine til København for at shoppe julegaver og andre ting og så sover vi inde hos hendes onkel, som bor på Amager. Det var dr, vi også sov i praktik-ugen. Det bliver dejligt bare at nyde, at vi har juleferie og have det sjovt og ikke tænke på noget som helst. Ikke at skulle tage hensyn til andre end os selv, og ikke skulle nå noget andet, end toget (eller min fars taxaservice, haha) engang på lørdag. Lækkert, det er noget, jeg har brug for. Ikke at skulle bekymre sig om noget som helst andet end hvad vi skal spise, hvilke butikker vi skal kigge i og hvor mange penge vi skal bruge.

FERIE, FERIE, FERIE. I må gerne blive lidt misundelige, haha! :D

Ingen kommentarer: