Pages

1. dec. 2010

1. december

Så blev det (nogen ville sige endelig - men i mit tilfælde er der ikke noget endelig) 1. december. Du undrer dig sikkert over min spøjse parantes før, men da jeg ikke er den store tilhænger af jul, sne og pynt, har jeg ikke ligefrem gået og ventet på julen. Jeg synes, det er hyggeligt med al sneen, den varme stemning, som er overalt, hygge med folk, man holder af, og pynt, hjemmebag og alt det dersens hejs - det er bare samtidigt så opreklameret. Og så hader jeg, at man ikke kan få lov til at høre andet end julemusik i december, og at man bliver overfaldet af julepynt, juleting, julegaver, juletræer og julepapir alle steder. Jeg synes, det er fint i starten, for det hører jo med til december måned, men jeg er altid ved at brække mig over det, når vi er halvvejs inde i december.  Og også det med, at man bliver tvunget til at se på hele molevitten allerede inde i november. Hvorfor kan de ikke nøjes med at fylde verden ud med julepynt i december? Jeg forstår det ærligt talt ikke. Jeg vil nødigt virke sur og ødelægge al den gode julestemning, jeg har bare lige brug for at få min mening om jul og december ud. 

Jeg sidder stadig herhjemme under dynen med snot i hele fjæset, det er en køn omgang, jeg har fået skrabet til mig. Jeg tror, jeg vil lave en kop te, skifte mit nattøj ud med noget hyggeligere og sætte mig ind i sofaen og se en film.

Have a nice 1st of December!


"Christmas is the season when you buy this year's gifts with next year's money."

Ingen kommentarer: