Pages

3. nov. 2010

En smule hyggelighed

I dag fik vi tidligt fri fra skole, da der var 'rejsegilde' på den nye 10. klassesbygning. Det blev fejret med pølser. Jeg kan ikke fordrage pølser, så jeg fik ikke nogen, men jeg fik så til gengæld lov til at nyde godt af at få tidligt fri. Da jeg kom hjem gjorde jeg rent, og senere kom Magnus. Vi har bare hygget som vi plejer.

Jeg fik snakket med min veninde om vores "problem" i går aftes, og det er jeg rigtig glad for. Hun fik godt nok vendt hele situationen, så det så ud som om, at det hele var min skyld, og hun gjorde mig rigtig ked af det. Hun kom bare med en masse lorte-argumenter. Hun havde villet give mig en pause, fordi hun synes, jeg snerrede af hende. Okay, det er vel fair nok - også selvom jeg ikke havde opfattet det. Hun havde heller ikke sagt noget som helst til mig så, set fra min synsvinkel, er det vel også lidt svært at vide. Men så mandag var hun begyndt at snakke med folk om det, og hun havde fået alle mulige underlige svar. En sagde, at mig og Sofie havde lavet en hadegruppe mod hende, og en anden sagde, at jeg bare hadede hende overalt på jorden. Det blev hun så sur over - også selvom det slet ikke passer. Jeg blev rigtig sur og skuffet over, at hun var gået til alle mulige andre i stedet for mig. Er jeg ikke den, der ville have kunnet forklare det hele aller bedst? Men også mest at hun troede på det. Hun burde vide, at jeg aldrig kunne finde på at gøre sådan noget. 
Nå, men vi snakkede i dag i skolen. Det var meget rart, men det var dog også lidt underligt efter vores samtale i går. Sådan lidt anspændt. Men jeg synes, det værste af det hele er, at det har påvirket mig så meget. Jeg sad seriøst og tudede over det. Det gik mig virkelig på. Og jeg plejer ellers at være ret så upåvirkelig med sådan noget. Yeah, bare kald mig Stoneface. Jeg ved ikke rigtig, hvilken drejning dette er ved at tage, men en ting er jeg sikker på. Jeg vil bare lade det ske. For måske er hun ikke den nære ven, som jeg troede, hun var?

Ingen kommentarer: