Pages

2. okt. 2010

Small Copenhagen - den fedeste uge

Her i uge 39 har jeg været i praktik på reklamebureauet Small Copenhagen, Nyhavn, København, Danmark.
Det har været overfedt!  Jeg har haft en skøn uge i København, hvor jeg har boet sammen med min veninde hos hendes morbror - han bor på Amager, så jeg har taget bussen og metroen til Nyhavn. Rigtig fedt, og hvis man ikke lige når den - ja, så går der en 4 minutter efter. 4! Det er jeg ret så facineret af.

Min uge i det københavnske:
Mandag var måske lidt kedelig, men totalt okay. Jeg lavede lidt i InDesign (et designprogram fra Adobe) og fik snakket lidt med de ansatte, det lyder ret så fint, inde på Small. Om aftenen så vi film og hyggede.
Tirsdag var en helt vildt fed dag. Vi ryddede den ene ende af lokalet og satte et hvidt lærred og noget lys op og så tog Thomas en masse billeder af mig. Totalt ligesom en fotosession. Det var megafedt! Da vi havde overført billederne til computeren, redigerede vi dem lidt i Photoshop (et billedredigeringsprogram fra Adobe). Vi lavede dem skarpere, gjorde nogle af dem sort/hvid, klippede dem sammen og rettede lidt på farverne. Det er utroligt, hvad man kan gøre ved billeder nu til dags! Senere brugte jeg billederne til at lave en magasinforside.
Da jeg kom hjem, smed jeg tasken og så tog vi på Fisketorvet og brugte rigeligt med penge!

Onsdag var en lidt kedelig dag, men reklamefolkene havde travl og det er jo fair nok! Men jeg fik lavet min forside færdig og så startede jeg på en skoreklame. Jeg havde klippet fødderne af et af mine billeder og sat dem sammen på en sjov måde. Så lavede jeg lidt størrelsesforskel og lavede et logo. Og WUPTI - I had a shoecommercial!



Torsdag var en rigtig spændende dag. Jeg var med til et pressemøde på det nye Tivoli Hotel og Konferencecenter. Det var rigtig spændende at prøve - også selvom jeg ikke lige forstod så meget af hvad der blev talt om. Aktier, pension, opsparinge og så videre. Jeg tror ikke lige, at en 15-årig tøs er målgruppen. Haha.
Jeg fik lov til at gå tidligere, så jeg mødtes med min veninde og så gik vi på Strøget. Det var rigtig hyggeligt og jeg fik da købt lidt, men jeg havde købt rigeligt på Fisketorvet. Og så var der heller ikke specielt meget.
Fredag var en hyggelig dag. Jeg fik lavet en indholdsfortegnelse (en side med indsholdfortegnelse og nogle billeder og sådan). Jeg fik fri klokken 13 og så skulle jeg hjem og pakke det sidste. Min mor kom klokken 14 og hentede os. Da vi kom hjem sad jeg en times tid og så cyklede jeg hjem til MD. Jeg havde ikke set ham en hel uge, og jeg savnede ham faktisk!

Ingen kommentarer: