Pages

30. okt. 2010

En tekst

Berlin
Du er stor, du er fri, du er åben. Frihed er dit mellemnavn. Hos dig er folk sig selv, ingen er ens. Men dig i blodet bliver folk den, de gerne vil være. Ingen er noget, de ikke vil være, og ingen gør noget, de ikke bryder sig om. Med dig i tankerne bliver folk levende. De får farve i kinderne og julelys i øjnene.
Når jeg ser dig for mig, svæver folk rundt på lyserøde skyer. Du har en drømmende effekt på dem. Folk får selvtillid og respekt af at holde dig i hånden, med dig bliver verden et bedre sted. Måske tager folk stadig stoffer og måske skyder de stadig hinanden ned, men du giver folk oplevelser og minder, der bliver til et smil. Når du taler, lytter folk med, og når du synger, gør du folk lykkelige. Du er smilet på mine læber og glimtet i mit øje.
Man kan ikke andet end at elske dig.

Vi har om Romantikken i dansk i øjeblikket, og læse en tekst om en by skrevet af Adam Oehlenschläger. Vi fik som lektie at skrive en tekst om en by. Her er mit bidrag.

Ingen kommentarer: