Pages

29. aug. 2010

Tjekkiet

Lige om lidt skal jeg til Tjekkiet med min klasse, her er lidt om, hvad vi skal bruge tiden på.

Senere i dag (præcis klokken 19.45) skal vi mødes på skolens parkeringsplads, hvor vi bliver samlet op af en bus (vi skal have nogle andre mennesker med, men jeg aner ingenting om, hvem de er eller hvor de kommer fra. Jeg håber, det er nogle på vores alder, for så kan vi jo lige få nogle nye venner :D) og derefter går turen så mod færgen (Gedser - Rostock, vi skal sejle i cirka to timer, og jeg regner med at købe noget slik og sådan noget på færgen. Så jeg har til turen 8D). Når vi så har ramt Tyskland, kører vi ned igennem Tyskland mod Tjekkier, og vi har fået at vide at vi holder pauser hver anden time, så det er meget lækkert! I bussen skal jeg sidde ved siden af Katrineanna det meste af tiden, vi bytter sikkert lidt rundt undervejs, men jeg regner med at sidde ved siden af Katrine det meste af tiden. Jeg tager min hovedpude og et lækkert tæppe med, Katrine har også taget et tæppe med, som det faktisk var meningen, at vi skulle dele, men hvis vi nu bytter - ja, så har jeg også et tæppe 8D
På vej til Tjekkiet stopper vi på et hotel og får stor morgenmadsbuffet (niiiiiiiice!), og så tager vi videre til Theresienstadt (en koncentrationslejr i Tjekkiet) - det bliver ret spændende at se, men jeg har hørt, at det er meget barskt. Efter Theresienstadt, kører vi til det første hotel, Brada, som er et sportshotel, hvor vi skal have to overnatninger. På Brada skal vi rapelle, klatre, rafte og ud på trekking og orienteringsløb. Det glæder jeg mig helt vildt til - det bliver da skide skægt! Pigerne skal fordeles på 3 gange 4-mandsværelser, og drenge på et 8-mandsværelse og et 4-mandsværelse.. mine roomies er Natascha, Emma og Line, totalt lækkert, for de er alle meget afslappede og ikke sådan nogle, der er oppe hele natten.
Så tager vi videre til Prag, hvor vi har omkring 2 dage - dog kun med en overnatning (jeg kan ikke lige huske, hvad hotellet hedder, men der skal pigerne sove på 4 3-mandsværelser og drengende på 2 6-mandsværelser. I Prag skal vi på Det gule Marked, se Verdensuret (hedder det ikke det?) og nogle andre ting. Det indebærer sikkert en "sightseeing", hvor vi skal høre om samtlige bygninger i Prags historie, gaaaaab!, for vores klasselærer er herre god til historie og han ved bare ALT om sådan noget.. Men måske bliver der lidt tid til shopping? Det må man håbe!
Fredag aften kører vi hjemad igen, og hvis planen holder, skal vi hentes 10.15 på skolens parkeringsplads.

Vi skal have vores klasselærer Niels og vores biologilærer Hanne med. (Niels er ret så gammeldags og Hanne er herre sej, så det går nok..)

Hotellet ser virkelig skod ud med trævægge og lyserøde gardiner (tjek selv på http://www.team-benns.com), men i sidste ende er det vel ikke det, men hvem man er sammen med, der tæller, ikke?

Og selvom det er et lortehotel og vi måske skal køre i bus i mange timer med en flok pensionister, ja, så glæder jeg mig. Jeg tror, vi får en god tur!

1 kommentar:

Rikke sagde ...

Rigtig god tur! :D