Pages

1. aug. 2010

At filosofere: Sminkedukker

Jeg forstår simpelthen ikke, hvorfor nogle piger bruger så meget makeup. Jeg ville aldrig selv kunne gøre det. Frygten for at tvære alting ind i foundation ville være for stor.
Men er det fordi de kan lide det eller er det fordi, de har dårlig selvtillid og gerne vil have noget at gemme sig bag? På den ene side synes jeg, det er vildt klamt, men på den anden side synes jeg, at de kan gøre, som de vil. For sminkedukker er mennesker og selvfølgelig kan de også være søde. Men jeg har bare fået et indtryk, et forkert indtryk, af at sminkedukkerne er snobbede piger, som er lidt luderagtige (undskyld udtrykket). De ligger billeder med dem selv på nettet klædt i ekstremt kort tøj, med et kæmpe lag foundation i hovedet og sætninger som 'jég élskér sófíé hánsén' og 'jég ér dín fórévígt' står skrevet med fede bogstaver hen over billedet, men den mest klassiske er nu 'Amalie Josephine Rasmussen <33333,,,', eller hvad nu pigen hedder. Eller også er der sat sorte prikker ind over deres mund eller ansigt, for de var jo 'ih-så-grimme'. Hvis du synes, det var et dårligt billede, så lad være med at ligge det ind!

Jeg ved det ærligt talt ikke helt, hvad jeg skal tro og mene, og jeg finder måske heller aldrig ud af det, for det er lidt af et mysterium.

Hvad mener I?

*Indlægget er ikke skrevet for at såre eller gøre nogen vrede, kun for at få min undren og mening ud i verden.
Hvis du mener, at indlægget bør fjernes, så skriv til mig.

2 kommentarer:

jahatten sagde ...

Tror tildels du har ret i, at de gerne vil have noget at gemme sig bag, men tror til gengæld ikke altid det kommer af usikkerhed.
Det kommer nok lige så meget af et desperat forsøg på at "finde sig selv", og det er åbenbart nemmest at være sig selv, hvis man ligner alle andre.

Super godt indlæg.

Rikke sagde ...

Se, det spørgsmål stiller jeg også ofte mig selv. Det giver simpelthen ikke mening, at man skal gå med et lag pudder på 5 cm. Jeg er en af dem, der kun går med eyeliner og mascara - og det synes jeg, er nok.
Selvfølgelig er der nogle der synes det er lidt, og det er fint nok. Det er bare ikke sundt for huden. :)

- Tak for din kommentar til min stil! Jeg blev utrooooolig glad! :D