Pages

26. jul. 2010

Ude godt, men hjemme bedst

Ja, så er jeg kommet hjem efter at have tilbragt 2 uger på Zakynthos, en lille ø i Grækenland (i stil med Kreta, Rhodos, Kos m.v.). Det var udelukkende poolferie, da min familie og jeg mest er til pool og klor i stedet for strand og sand. Men for at se noget andet end hotellet, poolen og Kalamaki (byen vi boede i) var vi dog på en 'skildpaddetur', som varede 3 timer, i lørdags og så var vi to gange i Zakynthos by, som er hovedstaden på øen. Den første gang var butikkerne lukkede, så vi var på tur med et minitog (vi tilbragte en time med at køre rundt i et lille blåt og hvidt tog, høre græsk musik og høre en græker fortælle om byen på dårligt engelsk. Totalt yndlingsbeskæftigelse - NOT!) og så spiste vi aftensmad på en restaurant. Anden gang var det kun mig, Natasja og Charlotte, som var afsted, da far og Mads ikke gad shoppe. Jeg købte en taske, to hårbøjler, en brun ring og et armbånd. 
Jeg er ikke den store fan af græsk mad, da jeg er lidt kræsen, men det var ikke noget problem, da der på alle restauranterne var et udvalg, som sagde spar to. Der var en milliard (okay, lidt overdrevet, men der var mange!) retter, både græske og 'internationale' retter, som pasta i alle mulige afskygninger, oksekød og lam. Rigtig lækkert!
Vellykket ferie, selvom jeg ikke fik sovet så meget, da jeg sov ved siden af Mads, som ligger pisse uroligt om natten, surt, men jeg overlevede.

Min fede taske, som jeg allerede har proppet alt for meget lort i...

Ingen kommentarer: